Ben en Rene fietsen in Thailand en Laos

Rome

Lieve lezers,

Eergisteren aangekomen op een camping 17 km boven Rome. Alles erop en eraan dus hier blijf ik hangen tot zondag want dan mag ik ons appertementje in Rome betrekken. En eerlijk gezegd: ik ben er gisteren al stiekem even langs gefietst. Ziet er goed uit en wij kijken zo in de slaapkamer van della Papa. Er is een fietspad langs de Tiber waarlangs je zo , met gemak tot in het hart van Rome kunt fieytesen. En dat je dan halverwege je fiets twee keer over een afzetting heen moet tillen, moet je dan wel voor liefnemen. Dat bruggetje is kapot en daarom mag je er niet overheen. Het kan wel , maar mag dus niet. En dat is volgens de locale fietsbevolking al twee jaar zo.

Goed, gewoon je fiets aafladen, brug over opladen en dan weer verder. Bij het Vaticaan stond Laurens, mijn collega die hiere 6 weken heeft gelopen, mij al op te wachten.Dat was wel heel bijzonder, hij daar en ik aanrijden op mijn fiets voor het Vaticaan alsof het de normaalste zaaùk van de wereld is. We hebbengewandeld langs de Tiber, koffie gedronken en natuurlijk ijs gegeten en verhalen aan elkaar verteld. Dat was erg leuk.

MIjn tocht van Florence via Siena door Toscane ging goed. Toscane is prachtig. Veel klimmen en dalen maar dat is ook de lol, dat en het heerlijke warme zonnige weer doet alle kou van de eerste weken vergeten. En langs de beremen was weer van alles te zien.Bloeiende braam, klparoos, een soort anjertjes, wingerd in alle kleuren, rozen in alle soorten, veel plastic flessen, alle soorten en kleuren plastic, vollle en lege vuilniszakken, , sierranden voor autowielen, heel veel blauwe bloemen, luiers, pakjes drinfruit, blikjes en flesjes van alle mereken drank en bier, notenbomen, ojlijfbomen, bloeiende laterus, een kapotte schrifmachine, computerscherm, talloze stuk gereden paaltjes,een met een bord 30km, oud kleed, dode en levende vogels.... , maar het landschap en de heuvels en de dorpene van Toscan worden tercht aangeprezen. En de mensen zijn aardig. NU nog de boel en Berlusconi opruimen en dan komt het goed met dit land.

Joan, ik heb onderwg vaak aan je gedacht. al die bloemen en bomen dat moet jij ook gezien hebben. IK heb veel foto.s. Rene, ga door met je fietsstage. Het Hooge Noorden en dan de zuidelijke bergen en dan gaan we Laos veroveren!!! By the way: wie gaan de tour de france maken? Er zit inderdaad belofte bij onze NL jongens.

Lieve mensen, mijn fietsreis zit er dan bijna op, ik verhueg me op de aankomst van Brietje en dan gaan wij nog lekker Rome doen.

Veel liefs allemaal!

Reacties

Reacties

hedwig

Lieve Ben,
Heel hartelijk gefeliciteerd met het halen van Rome. Stoer hoor! Ik zal vanavond het glas op je heffen.
Hier is het inmiddels koud en regenachtig dus gelukkig mag je nog even in Rome blijven.
Doe de groeten aan Brie maandag en veel plezier.
Dikke zoen van,
Hedwig

ROB

Goed zo Ben!Rome bereikt op je fiets!gefeliciteerd.
en veel plezier verder in Rome met z'n tweetjes + tot ziens, ROB

Rene

van harte Ben. Dat heppie dan toch weer mooi gedaan. Rome is ook heel mooi, maar een aantal dingen liggen ver uit elkaar. Zo'n hop-on-hop-off bus is dan absoluut een aanrader, ookal lijkt het erg toeristsich. Anita en ik hadden er veel profijt van. Bus en tram zijn soms erg behelpen, zeker als je braaf met een kaartje wil reizen. Veel verkooppunten hebben vaak geen kaarten in de verkoop.
Ik ga zeker door met de fiets-stage. Ik begin de duinen al aardig de baas te worden. Als je dat vergelijkt met 2 mnd geleden, dan mag je zelfs van een spectaculaire verbetering spreken.
Robert Gesink is erg goed in vorm. Heeft 17-06 een bergetappe in de Ronde van Zwitserland gewonnen met 42 sec. voorsprong op Schleck, Armstrong en consorten. Heeft nu ook de leiderstrui. Maar........ Contador blijft mijn grote favoriet.

Het ga je goed. Groetjes van Anita
René

Jacobien

Ben,

hartstikke leuk om je ups en downs in de reisverhalen te lezen, nog een hele fijne tijd in Rome en tot Monschau....

groet,
Jacobien

tamara

trots op jou lieve pap genietse en geef brie een zoen xx

Ina

Hee Ben,

Zojuist terug van een dagje Utrecht met je vrouw. Lekker geshopt. Zij ook voor Rome, dus je kan je extra verheugen op maandag. Veel plezier daar nog samen en tot gauw.

liefs Ina

ethel

Wandeling door Harlingen

Zonder hond
zonder kat
zonder fiets
loop ik alleen naar zee.
Ik groet een oude man
en zijn hond antwoordt: “Hij is doof.”

Ik loop door
en groet een hond.
Zijn baas antwoordt:
“Hij houdt niet van vreemden.”

Ik blijf lopen en zie een fiets een vrouw leiden.
Ik ren en zie een hond die zijn baas uitlaat.
Ik wandel en zie een hond fietsen.

Ik kijk door een raam, misschien zie ik iemand,
maar ik zie alleen een kat naar me kijken
die roept: “wat een wereld!”

Ik doe mijn ogen dicht en ga verder.
O, wat moeilijk om in Harlingen te wonen
zonder hond
zonder kat
zonder fiets

Svetlana

Hoi Pap

je bent er!!! zijn super trots op je!! Geniet van de herinneringen en van je weekje in Rome!

Dikke kus van ons, Svet

Brie

De koffer staat gepakt vol zomerjurken, het huis aan kant en dan nog één nachtje slapen en............ga ik Ben weer zien, yes!

rene baron

hoi ben,

dat heb je snel gedaan !
ik weet nog van die koude zondag dat je vertrokken bent; toen heb ik ook gefietst (bar en boos).

Inmiddels de Amstel Gold, Mont Ventoux en de Jan Janssen-classic gereden gereden; maar dat valt allemaal in het niet bij jouw prestatie.

groeten,

Rene

Katja

Ben bijna terug!

Volgens mij ga ik je niet meer zien; vrijdag ben ik voor even voor het laatst. Donderdag vertrekken wij naar La Dolce Vita en 3/8 kom ik dan weer hier.

Ik wens je een geïnspireerde come-back, een mooie Hollandse zomer en genoeg oren voor je mooie verhalen!

Over de 'zakelijke dingen' stuur ik je nog een mail voor ik weg ben.

Tot gauw!

Groeten, katja

Ivon

Ha die Ben.
Leuk om te lezen allemaal. Op een gegven moment zie ik jou wel te fiets leven zonder verdere bezittingen. Maar pas als je heeel oud bent hoor!

Evert Soontiëns

Hallo Ben

Het is al een poosje geleden, maar we hebben elkaar op weg naar Rome gezien / gesproken o.a. in Koblenz , Bingen en Tübingen.
Het weer was toen nog vrij bar, maar zoals je zelf ook al ergens schreef: als je eenmaal in het lekker warme weer van Italië fietst, ben je dat zo vergeten.
Wij hebben ook een geweldige tijd gehad. Omweg via Venetië ( toch tijd zat !) , daarna de makkelijke route via Assisie. (Ja, ja , we hebben het er echt van genomen) En daarna nog bijna 12 dagen om Rome te bekijken. Geweldige tijd. Smaakt naar meer..
Groeten ( ook van Lidwien)

Evert Soontiëns

Ik kan me ook helemaal vinden in je beschrijving van Italië; prachtig land maar het moet wel hoognodig opgeruimd worden, te beginnen met Berlusconi.

Groeten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!