Ben en Rene fietsen in Thailand en Laos

Verona

Dit schrijf ik in verona waar gisteren tot mijn grote vreugde de Giro de Italia zijn laatste etappe had. een tijdrit, dus alle renners stuk voor stuk voorbij zien denderern, wat een spektakel. En ja, als een Italiaan (Basso) wint kan de vreugde hier niet op. Ik stond 200 meter van de finish mee te slaan op de reclameborden toen Basso met een grijns op zijn gezicht voorbij stormde, wat een onthaal van een groot wielrenner, heeft iemand nog gekeken? Leuk om erbij te zijn en alles van dichtbij te kunnen bekijken. na de Amstel Gold dan nu ook nog bij toeval de Giro en waar start de tour de france, in Rotterdam toch. Kan ik die ook nog meepakken bij Derk in zijn biertent aan de Maas?

Venetie heb ik links laten liggen. De weg er naartoe was erg druk, veel vrachtverkeer en dan ruim 6 km erlangs tot 10 procent klimmen bij dik 25 gr, dat zag ik niet zitten. Dus rechtdoor gefietst en nu via Trento en een uitstapje aan het Gardameer in Verona. Het fietsen zelf gaat prima wel meer drukte dan Frankrijk, waar je veel meer keus hebt in kleine weggetjes. OOk geen wonder, want de route volgt grotendeels de dalen van de rivieren en dat doen de autowegen en de treinen ook. Dus een dag of drie was het afwisselend de rivier links de autoweg en de trein aan de andere kant en soms stukken er tussenin, onderdoor en overheen als een soort vlechtwerk. Je kunt ook paden langs de bergflanken nemen, maar dat is niet te doen met zoveel bagage en je hebt dan tenminste een mountainbike nodig. Het weer, de camping, de mensen, het eten en het drankje voor en na is allemaal een feest. Dus tja, dan is er weinig spannends meer te vertellen, dan is het toch wel echt vakantie nu en ik heb nog zat tijd voor Ferrara, Florence en Rome. Er wacht nog wel een klim de Appenijnen (hoop dat ik het goed schrijf) over, maar dat zal best mooi zijn in Toscane.

Dus ik voel me niet meer zo,n held maar meer een echte vakantieganger. heel anders dan naar Santiago dat was toch meer lange dagen fietsen langs half verlaten dorpen en lege velden. daat staat tegenover, veel bloemen, zingende vogels en alles nog een beetje vers en fris.

Ik geniet! O ja!!!

Helaas (nog steeds) geen foto,s het snoertje dat ik mee heb voor mijn mp3 past niet op de camera van Arie (wat fijn dat ik die mocht lenen Arie!!!!). Had ik me maar beter moeten voorbereiden. Dus dat wordt toch echt allemaal op mijn verjaardag komen en dan dia,s kijken haha.

Allemaal dank voor de reacties. Grappig dat er ook voor mij totaal onbekende mensen reageren over wind en snelheid.

Liefs, Ben

Reacties

Reacties

René Schwab

Neen, ik heb de slotetappe van de Giro niet gezien, omdat ik 4 dagen aan het fietsen was in het Noorden des Lands, waar de natuur, door het frisse weer, nog verder achterloopt dan in het Westen.
Ik vind de winst van Basso niet zo verrassend. Helaas voor de Giro bevond het grootste deel van de toppers zich in de Ronde van Californië, waar Armstrong weer eens moest opgeven. Wanneer geeft hij er voor goed de brui aan. Ik kan niet wachten!!
Verrassender was voor mij het optreden van Mollema en Kruiswijk. Verlost van een kopman (Freire) fietste de hele Rabo-ploeg er lustig op los.
Vier dagen in Noord Nederland. Ik ben verrast door mijn snel toenemende conditie. Alleen zou ik nog wat beter moeten klimmen. Ga ik ook nog oefenen.
Toscane wordt prachtig Ben. Kijk heel goed rond. Mogelijk zou je Florence in kunnen ruilen voor Sienna. Daar valt op minder vierkante meter minstens zo veel te gebnieten,
Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Groeten!!

Mik

Hey Ben,

Je hoeft niet altijd ontberingen te doorstaan om een held te zijn. Het feit dat je dit gewoon doet is al heldhaftig genoeg, dus ik ben blij dat je er van geniet!

Wel typisch van dat kabeltje, en wij maar vol spanning wachten al die tijd! Nou ja, ik zet ze na afloop graag nog even op de site voor je hoor!

Half Cultureel Den Haag heeft vannacht de Asta gekraakt als statement, vooralsnog gaat het goed, het was een erg spannende dag. Maar dat is een indianenverhaal waar ik je graag alles over vertel als je terug bent. Met een goed glas natuurlijk.

Ga zo door!

ariehimalarie@casema.nl

hoi Ben, leuk om je avonturen te lezen. Ja, het is een fijn cameraatje en ook leuk voor onder water of als het erg hard regent. Dat kabeltje is oenig maar ja, dat heb je met die digabeten. Had genoeg passende kabeltjes gehad. He doe voorzichtig, die Italianen houden Gozer veel plezier en neem er eentje van me. Groetjes Ariebombarie

ariehimalarie@casema.nl

hoi Ben, leuk om je avonturen te lezen. Ja, het is een fijn cameraatje en ook leuk voor onder water of als het erg hard regent. Dat kabeltje is oenig maar ja, dat heb je met die digabeten. Had genoeg passende kabeltjes gehad. He doe voorzichtig, die Italianen houden alleen van wielrenners, niet van eerzame fietsers. Gozer veel plezier en neem er eentje van me. Groetjes Ariebombarie

ethel

Doorgaan

Dat tegenwind zo sloopt
ik wist het niet –
het stuur is zwaar

Een stukje blauw
na zoveel grijs
en grauw en nat,
zon komt en hoop

Eens draait de wind
blaast met me mee,
het wordt al licht

De veldmuis vond in ’t beukenbos
Een lege notedop.
Hij poetste hem met vochtig mos
En zand een beetje op –
Hij maakte er twee wieltjes aan
En zei: ‘mijn fiets is klaar’ –
Nu rijd ik de heuvel af,
Zonder het minst bezwaar,
Nu rijd ik de heuvel af,
Zonder het minst bezwaar.

Hij deed, zoals hij had gezegd:
Hij ging bij lichte maan
Met fiets en al op ’t topje van
Een hoge heuvel staan.
Hij trok z’n poten op en hup!
Daar ging hij naar omlaag!
Dat’s voor een muis in elk geval
Nog al een hele waag,
Dat’s voor een muis in elk geval,
Nog al een hele waag

Maar halverwege…au!daar kwam
Zijn staartje tussen ’t wiel.
De notedop sloeg om en om
Zodat de veldmuis viel.
Beneden sprong hij hinkend rond,
Maar ’t allergekste was.
De fiets bleef aan zijn staart geklemd!
Zo kwam de muis te pas.
De fiets bleef aan zijn staart geklemd!
Zo kwam de muis te pas.

Ben en Mech

Nog heel veel plezier op je reis!

Liefs van ons.

Jan en Lilian

Hallo Ben,

Je zult wel denken wie zijn dat, ik (lilian) ben die "dame" die jou bij de koffie aansprak (zie verslag nat en koud)
Heb je reis gevolgd en je bent al aardig op weg.
Voor ons leuk om je verhalen te lezen, zaten ook leuke herkenningspunten voor ons bij.
Verona zal ook voor jou zeer zeker een mooie ervaring zijn geweest, vooral omdat je met je neus in de boter bent gevallen met de Giro.
Wij gaan morgen op vakantie, met de fiets via Praag naar Passau. Wij zullen onderweg, daar waar mogelijk is nog wel eens op je site kijken.
Verder heel veel succes met het afronden van je reis.

Groetjes Jan en Lilian

Peter

Hé Ben,
In Italië is in iedere grotere plaats een Mediamarkt.Het heet daar Media World en bijna altijd gelegen in de saaie buitenrand van steden als Bologna, Ferrara en Firenze. Daar hebben ze vast een USB-kabeltje voor je fotocamera.
Va bene!
Peter.

Ivon

Ha die Ben.
Genieten hoor, zo lekker lui vanaf hier, van die inspanningen van jou. En dan die foto's! die uitzichten, die mensen.... duizend maal dank. Ik zal je vrouw eens bellen hoe het met de eenzaamheid staat. Mis jij nog wat, buiten dat kabeltje dan?
Ivon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!