Ben en Rene fietsen in Thailand en Laos

Nat en koud

Hallo allemaal,

Eindelijk in Duren (DL) een internetcafe met Turkse leestekens, maar dat geeft niks. het valt me trouwens op dat de Turken hier veel meer geintegreerd zijn, nauwelijks hoofddoekjes, of is dat juist een slecht teken? HIer in de stad prompt een demo van rechtse lui met de onvermijdelijke tegendemo van de autonomen en op elke demonstrant drie agenten in gevechtsuitrusting. Die konden niet verhinderen dat het iemand teveel werd en even insloeg op de rechtsen. Gelijk consternatie, ben maar doorgelopen. De titel 'nat en koud', dat is wel het verloop tot nu toe. Eerst zondag, je ziet het al op de foto. Ik vind jullie onwijs gaaf dat je bent meegefietst!! Maandag nog bij Paul en Fransje gebleven ommijn mobiel in te ruilen, want die had van de nattigheid de geest gegeven. Gelukkig mocht ik die al inruilen, dus dat kwam weer goed. Dinsdag naar Gennep en daar, na het bijwonen van de 4 mei herdenking in mijn tentje gekropen. Ik heb nog maar´1 keer in het tentje geslapen en dat was dan ook meteen de koudste nacht. Woensdag, Bevrijdingsdag, was goed, maar ik heb wel de halve dag zitten tobben of ik niet beter nog een week naar huis zou gaan om het slechte weer af te wachten en dan weer opstappen in Roermond. Bij de koffie sprak een dame mij aan. Zij had ook veel gefietst, ook in Italie en Corsica. Mooie verhalen waardoor ik weer zin kreeg en een doel, namelijk zo snel mogelijk naar het Zuiden en daar lekker rondhangen. Met die gedachten, de zon in het gezicht en de wind in de rug, leek het wel vliegen. Ik wilde in Roermond overnachten, niet wetende dat daar nou juist het nationale bevrijdingsfeest gestart was, leuk, maar wel alles vol, dus even verder gegaan tot St Odilienberg. (don´t mind de puntjes) Verder maar even in een BB en nu twee dagen in een (heel betaalbaar) pension om te drogen en even de zaken op een rij te zetten. Dank voor jullie berichten en Mik en Peter voor de foto.Volgende keer probeer ik er ook een foto op tezetten. Hans is nog meegefietst tot Bodegraven en daarna in1 ruk door naar Woudenberg. Goed lieve mensen, tot de volgende internethalte. Lieve groetjes, Ben

Reacties

Reacties

René

Troost je, hier is het ook nat, maar vooral koud en die koude blijft nog even hangen. Hietsen in de regen is niet zo erg. 't Wordt pas vervelend als je stopt en de natte lagen een voor een gaat verwijderen. Binnen de kortste keren druppelt er op de meest onverwachte momenten water in je nek, je mouw of schoenen.
Het meefietsen zondag was bijzonder leuk.
Ik wens je veel zon de komende dagen.

René

'Hietsen' (zie mijn eerste reactie) is een ander woord voor fietsen, dat met name wordt gebruikt door mensen die hun mails onvoldoende op schrijffouten controleren. Ook 'fioetsen' kom je in dit soort situaties nog wel eens tegen.
Ik zou zeggen: lekker doorhietsen!!

Angela

Hallo Ben,

Wel vervelend dat je in de regen moet fietsen! Maar je moet wel doorzetten hoor....voor je het weet fiets je lekker in de warme zon!!! En kan je lekker op een terrasje in de zon bijkomen met een lekker koud biertje!

Nou fiets lekker door en ik kijk uit naar je volgende bericht!!!
Liefs,
Angela

tamara

zeg pap ik ben natuurlijk niet door de stromende regen meegefietst voor jan doedel he. Niet terugkomen hoor. In ieder geval niet totdat t hier weer droog is... Nee hoor .. Ik geloof in je dus rome hier komt mijn vader...

Peter

Hoi Ben,
Bayern is kampioen geworden en Louis is uitbundig bebiert.
Misschien is Beieren nu wel de `place to be` en wordt een
fietsende Holländer uitgebreid gefeiert mit bratwurst und weissbier. Veel plezier tussen randstad en eeuwige stad...

ethel

Noodweer

Zelfs de eenden houden
het voor gezien
kop onder de vleugels
rusten ze
in het natte gras
Zij aan zij
staat een kudde schapen
rug naar de regen
rug naar de wind
Ik fiets er tegenin
trap voor trap
langzaam en nat -
met vrije wil

- - -

Tineke Spaans-Bal

Hallo Ben,

Wat stoer dat je toch in de regen gestart bent met de mega fietstocht.
Veel succes.

Groet,
Tineke

Mik

Al is het koud en nat, ik ben toch jaloers! Wellicht laat ik me in de toekomst nog eens inspireren door al je avonturen. Hou je taai!

jantine

Stoer van je om verder te gaan en nu, echt waar, wordt het steeds beter......
Verder gaat het langzaam rommelen binnen die PVV, wilde ik je toch even laten weten.
Goeie reis verder en dikke zoen
Arie en Jantine

svetlana

hoi pap! ik vertel het aan iedereen die het weten wil; mijn vader fietst naar Rome en hij heeft een speciale fietsbroek waar het water zo vanaf loopt! Zo trots als een pauw op mijn fietsende vader en zijn broek!!

dikke KUS

tamara

mijn zusje haalt me de woorden uit mijn mond.. Ook ik vertel het aan iedereen en ze kijken allemaal ongelovig dus ik zal ze binnenkort het bewijs op deze site laten zien.. Zet m op pap.. Hou van jou

Brie

HĂ© liefie,
wat leuk, al die mogelijkheden tot contact! Dat was 'vroeger' anders hè, met af en toe een telefooncel op een verlaten hoek en dan al je muntjes verzamelen om even naar huis te kunnen bellen! Ben benieuwd naar je volgende foto's, vooral die waar ZON opstaat. De niet meer waterdichte regenbroek heb ik thuis gelijk weggegooid, dat zal mij niet meer overkomen. En dapper hoor, dat je volhoudt! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!