Ben en Rene fietsen in Thailand en Laos

Over dollars koekjes en soep

Lieve lezertjes,

Vandaag zal Rene beginnen.

Vandaag was het heet, maar net niet te heet om te fietsen. Naar een nationaal park gereden en op koekjes, bananen, bier en water geleefd. Kom je weinig tekort. Vanaonvd wel goed gegeten. Dat kan hierin Kong Chiamfantastisch.

Morgen gaan we naar Laos. Ons bereikt hier geen nieuws. We zien wel eens een nieuwslezer op de teevees, die hier overal en nergens altijd aan staan, ook al kijkten luister er niemand, Dus het kan maar zo dat wij morgen met waardeloze dollars staan te zwaaien als we een visum nodig hebben. Nou ja, WC papier komt altijd van pas!

Ben gaat nu verder! Dus hou je vast!

O ja over het eten dat natuurlijk Thais lekker is. Maar op zo'n hete dag ergens langs de weg iets eten dat was nog een bruggetje ver voor mij. Kijk Rene leeft overdag op koekjes en bananen maar dat is voor mij te weinig als ik moet fietsen. Vandaag dus maar eens aangekeken hoe dat werkt in zo'n vaag eetgeval in de hitte langs de weg. Eerst Cola besteld. Dat gaat zo. je vraagt: 'Cola Yes ?' Antwoord: ' Haaaa', met een gebaar van ga maar zitten. Dan wordt meteen de tafel gedekt. 'No, no only Cola en Fanta' . Antw: 'Haaaa' . Vervolgens wordt er water met ijs geschept. ' No, no water, only Cola en Fanta please' . ' Haaaa'. Als wij vervolgens ongelukkig blijven kijken wordt er iemand bijgehaald meestal een jongere die vraagt: ' Water' ?? Wij weer: 'No, only cola en Fanta'. antw: 'Haaa'. Dan gebeurt het. Er wordt wat gebabbeld en plots springt de baas op z'n brommer en verschijnt vijf minuten later met Cola en jawel een flesje Fanta. Makkelijk toch, taal..helemaal geen probleem. Maar dan zou ik wel soep willen, want van alleen cola kan ik niet leven. Dus maar eens gekeken of het wel koosjer is.Dat zag er mooi uit. Alles vers en alle groenten knappend van versheid door eendampende ketel met.... ik heb niet gekeken, maar het zag ergoed uit. Verrassing: morgen ga ik soep eten en Rene koekjes. Morgen ook alles over de dayzer.

Daaag.

Reacties

Reacties

brie

dag lieve mannen,
hoe gaat het met het ongedierte, Ben, heb je al plaatselijk antimuggenspul kunnen kopen? En hebben jullie al soep gegeten? Wanneer krijgen we een foto te zien? Ik heb jullie vertrekfoto van Schiphol ook nog niet gezien, lukt dat niet, Mik?
Heel leuk om jullie avonturen te lezen, ik zie het voor me!
dikke zoen van Brie

tys

Ha mannen, gaatie lekker?
ik was benieuwd naar de schade aan de fietsen toen jullie ze uit de dozen haalden maar blijkbaar viel het allemaal wel mee. Maken jullie veel foto's?

Mechtilde

Hoi Ben en René,
Lees met plezier jullie verhalen. Ben ook blij dat ik sommige dingen niet zelf hoef mee te maken; mijn bedje is lekker zacht. Maar met afzien komt ook de euforie, toch?! Grappig ook dat een 'helletocht' ineens veranderd in een geplaveid wegdek.
Je weet maar nooit!
Goede reis,
Mechtilde

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!